2010. január 21., csütörtök

A virágos vödör

Izgalmas dolog ez a pulóverből táskává transzformáció. Teljesen kiszámíthatatlan. Nem az van, mint egy méterárunál, hogy van a szabásminta, és abból lehet kiindulni…itt a pulóver (vagy kardigán) mondja meg, mi szeretne lenni. Én meg forgatom, rakogatom, és hallgatózom, hogy meg is halljam az óhaját. Van ám olyan is, hogy útközben meggondolja magát.
Ilyen szeszélyes darabbal készültem el tegnap; nem tudta eldönteni, milyen is szeretne lenni. Ha látnátok a rajzot, amit tervként firkantottam, nem hinnétek el, hogy ugyanarról a darabról van szó. Egyszer csak indák tekeredtek rá, kinőttek a kis zsebből, azon pedig zöld levélkék és rózsák nyíltak.


A kardigán, amiből készült, nagyon összement a filcesítés közben, így extra vastag és erős lett, csavart mintája csak fokozza a hatást. Csóri gépem próbált tiltakozni, nem mondom meg, hogy hány tűt törtem bele az anyagba, míg elkészült…

A bal kezem (jobb agyféltekés vagyok :) ) első három ujján meg kezdődő bőrkeményedés jelent meg a nem kevés kézi varrástól. Asszem veszek egy gyűszűt. Vagy lánckesztyűt.

Azt gondoltam, ehhez az erős anyaghoz jobban illene a vállon átvetős vállpánt, így az lett. A vastag vászon öv egyik vége rojtos volt, így a másikat is kirojtoztam. Levélmintás pamut bélést kapott.


Készült hozzá egy kis neszeszer is, tépőzáras.

Nincsenek megjegyzések: